Kārtējais vakars, kad bērns atkal negrib iet gulēt?

Daži padomi vecākiem, kā nolikt gulēt bērnu.

 kā nolikt gulēt bērnu

Kā vecāki, jūs noteikti esat pazīstami ar patīkamo miera sajūtu mājās, brīžos, kad jūsu bērns beidzot ir aizmidzis :) . Vakaros – it sevišķi darba dienās, pirms bērns iemieg, gulēt iešana var kļūt par īstu pārbaudījumu vecāku pacietībai. Īpaši, ja bērns visādi cenšas palikt nomodā pēc iespējas ilgāk – gribu dzert, gribu ēst, gribu...uz tualeti, protams.

Zemāk esam apkopojuši septiņus noderīgus padomus, kā pēc iespējas mierīgāk un īsā laikā palīdzēt jūsu atvasei doties miega apskāvienos.

1. Izveidojiet pirms miega rituālu. Bērnus attīsta rutīna un tie ir spējīgāki, kad zina, ko no viņiem sagaida. Tādēļ pirms miega rituāli ir ļoti iedarbīgs paņēmiens. Daudzi vecāki izmanto metodi “vanna, pasaciņa un gulēt”. Jūs varat būt radoši un pievienot arī citas aktivitātes. Galvenais nosacījums ir ievērot noteiktu rutīnu katru vakaru. Izveidojiet darāmo darbiņu sarakstu un atzīmējiet, kas paveikts. Jūs varat brīdi, pirms bērns dodas gulēt, samīļoties un apspriest pagājušās dienas notikumus. Tas palīdz atbrīvot bērna prātu, tādējādi ļaujot viņam ātrāk iemigt. Fizisks kontakts, piemēram muguras masāža vai galvas noglaudīšana arī ir iedarbīgi, jo nomierina. Daudzi vecāki izmanto tieši šo metodi un tā darbojas, lai arī cik ļoti sasprindzis bērns ir bijis pirms tam.

2. Ievērojiet noteiktu laiku, kad doties gulēt. Papildus rituāliem, pirms gulētiešanas ir svarīgi, lai jūsu bērns liktos gulēt katru vakaru vienā noteiktā laikā. Bērni ļoti labi izjūt dienas ciklus un ir spējīgi noteikt, kad ir laiks doties gulēt, vēl pirms tie iemācās atpazīt pulksteni. Noteikts gulēt iešanas laiks ļauj izvairīties no situācijām, kad bērni lūdz un tiem tiek atļautas vēl “pēdējās :) piecas” minūtes iepriekšējām aktivitātēm.

3. Tumšināta un klusa guļamistaba. Ir pierādīts, ka bērni spēj ātrāk iemigt tumšinātās telpās. Ja bērna guļaistaba atrodas tuvu spilgtam āra apgaismojumam, izmanotjiet aizkarus, lai radītu tumšāku vidi. Ja jūsu bērnam ir bail no tumsas, blāva naktslampiņa ir labs risinājums. Tā dod tieši tik daudz gaismas, lai jūsu bērns justos komfortabli. Iespējams izmantot arī atslābinošu mūziku. Tā gluži tāpat kā neitrālas un ritmiskas fona skaņas palīdz atslābināties un ātrāk iemigt. Būtu ieteicams guļamistabu pirms miega atbrīvot no rotaļlietām un citām liekām mantām, kas var stimulēt bērnu uz aktivitātēm. Prom no acīm - prom no prāta.

4. Radiet ērtus gulēšanas apstākļus. Tāpat kā pieaugušajiem, arī bērniem patīk ērti iekārtoties gultā. Izvēloties gultas veļu bērnam, pievērsiet uzmanību materiāliem. Mīksta gultas veļa ir ļoti svarīgs aspekts, lai bērnam rosinātu vēlmi doties zem segas. Jūs varat izmantot gultas veļu ar bērnam tuviem tēliem - multiplikācijas filmu varoņiem - Minions, Frozen, Cars, Minnie Mouse, vai ko citu, kas jūsu atvasei interesē. Bērna gultas veļa var būt arī vienkrāsaina. Izvēlieties krāsu, kas patīk jūsu bērnam. Tomēr izvairieties izmantot pārāk spilgtus toņus. Tie, gluži tāpat kā liekas rotaļlietas un spligts apgaismojums novērš uzmanību.

5. Bērnam ir jāpaliek gultā. Līdzko bērns ir iekāpis gultā, tur būtu arī jāpaliek. Pirms miega rutīna ļauj izvairīties no nepaveiktām lietām un liekiem aizbildinājumiem, lai tiktu ārā no gultas. Stingra pieturēšanās pie režīma ir labākais risinājums. Vecākiem šādās situācijās jābūt stingriem. Pavadiet bērnu atpakaļ gultā, novēliet ar labu nakti un dodieties prom. Atkārtojiet šo, nevis kļūstiet dusmīgi, un ar laiku bērns pieradīs pie režīma. Grāmatā “Labi miega paradumi, laimīgs bērns” (autors Marks Veisbluts) rekomendē izmantot metodi ar pakāpenisku durvju aizvēršanu. Katru reizi, kad bērns izkāpj no gultas, mazliet pieveriet durvis un atzīmējiet ar līmlentu katru durvju pozīcijas vietu. Ja bērns paliek gultā, durvis var palikt atvērtas līdz tālākjai atzīmei.

6. Radiet drošības sajūtu. Miega laiks var būt vientuļš priekš bērniem. Īpaši šāda sajūta ir brīdī, kad vecāki pamet bērna guļamistabu. Palīdziet jūsu bērnam justies drošāk, piedāvājot mīļāko rotaļlietu vai sedziņu. Ļaujiet bērnam apzināties, ka viņi ir drošībā kopā ar šīm lietām.

7. Pieturieties pie plāna. Lai gan pirmās naktis ar jauno gulēt iešanas režīmu var būt sarežģītas, ir svarīgi pie tā pieturēties. Kā jau iepriekš minēts, bērni ļoti ātri pierod pie rutīnas. Galvenais ir veicināt pozitīvus ieradumus. Bērnam ir jāsaprot, kad ir pienācis laiks doties gulēt, un ka tas, ko jūs viņam liekat darīt ir jādara. Izveidojot ērtu un patīkamu gultas vietu un bērns dosies pie nakts miera ar lielāko prieku. Atcerieties, ka patīkama gultas vieta ir svarīga. Izmantojiet kvalitatīvu un mīkstu gultas veļu, ērtu gultiņu un labus aizkarus. Pasniedziet mīļāko mantiņu ar ko kopā iemigt un katru vakaru samīlojiet savu bērnu.

 

Esam pārliecināti, ka katrs noteikti varēs atrast kaut ko sev no šeit minētajiem padomiem. Lai jums un jūsu bērniem jauki vakari un labs miegs!